#JURNALDESARCINA

Jurnal de sarcină (13): Cum să scapi de grețuri în timpul sarcinii

Scris de Ela la 19 septembrie 2018

Dintre toate stările neplăcute pe care le are o viitoare mămică, „grețurile de dimineață”, ocupă un loc fruntaș. Cea mai rea parte la „grețurile de dimineață” este că nu sunt numai dimineața. Poți să ai această stare toată ziua, la fel cum poate să te apuce din senin în mijlocul zilei.

În general, aceste simptome apar începând cu săptămâna a 5-a și pentru multe mămici sunt primul semn al sarcinii. Toate femeile trec prin aceste stări, doar că unele femei sunt mai afectate decât altele.

Din fericire, aceste simptome dispar la sfârșitul primul trimestru, dar pentru că pot fi un adevărat chin în primul trimestru, trebuie să știm cum să contracarăm disconfortul:

 

1. Asigură-te că mănânci cât mai des – Nu, nu trebuie să mănânci pentru doi, dar trebuie să te asiguri că mănânci puțin și des pentru a evita scăderea nivelului de zahăr din organism. Nu aștepta până în punctul în care îți e foarte foame, pentru că s-ar putea să fie prea târziu. Încearcă să mănânci dimineața (pentru multe femei biscuiții simpli funcționează foarte bine) și să ai mereu la tine câteva gustări pentru a le intercala cu mesele principale (fructe, legume, biscuiți).

2. Echilibrează-ți stilul de viață – Dacă până acum te-ai tot mințit că de luni o să-ți schimbi regimul alimentar, când vei afla că ești însărcinată vei trece la fapte din prima oră. E foarte important să mănânci cât mai sănătos pe perioada sarcinii și probabil că vei fi nevoită să renunți temporar la unele obiceiuri alimentare. Așa e, vei fi o răsfățată și teoretic ai voie să faci ce vrei, dar dacă mănânci numai înghețată și dulciuri s-ar putea să regreți mai devreme decât crezi. Evită mai ales mâncărurile bogate în grăsimi, condimentate și care au un miros intens.

3. Bea multă apă – Asigură-te că bei suficientă apă pe zi pentru că și deshidratarea poate da senzații de greață. Ar fi bine să încerci să consumi acei doi litri de apă pe zi despre care îți vorbește toată lumea, dar nu bea apă în timpul mesei. Evită și sucurile dulci carbogazoase și bineînțeles, alcoolul.

Soluții rapide care te scapă de greață:

– ghimbirul (ceai, biscuiți)

– dropsuri de lămâie

– încearcă să mănânci carbohidrați ușor digerabili (pâine prăjită, cartofi)

– încearcă brățările împotriva răului de mașină

– deschide fereastra larg sau plimbă-te puțin în aer liber

– taie o lămâie (mirosul te poate ajuta să alungi senzația de greață)

Efectul placebo este cât se poate de real, așa că nu ar trebui să te gândești prea mult la stările de greață sau să le anticipezi, pentru că s-ar putea să le provoci pe bază de stres. Nu te teme dacă observi că ai slăbit în primul trimestru, nu este o problemă și copilul nu va fi afectat.

Dacă totuși simți că stările de amețeală sunt din ce în ce mai frecvente și ai senzații de leșin, ar trebui să discuți cu medicul tău. 🙂

Pentru a fi la curent cu toate materialele video și povestirile din această călătorie de 9 luni, abonează-te la canalul meu de YouTube și dă-mi follow pe instagram! #jurnaldesarcina


Hai cu mine pe:

Facebook: https://www.facebook.com/ela.craciun/
Instagram: https://www.instagram.com/elacraciun/
YouTube: https://www.youtube.com/elacraciun

 

Comentarii
--